Tekst alternatywny

Błąd relacji zaufania stacji roboczej – rozwiązanie!

Napisano 30 kwietnia 2014 | 14 komentarzy

trust me

 

Z serii : Z ŻYCIA WZIĘTE, odcinek drugi, o tytule ‚Zaufaj mi’! Czyli o problemy z relacją zaufania między komputerem a domeną.

 

 

 

Problem: przy próbie zalogowania się do systemu pojawiają się komunikaty:

 

Relacje zaufania między tą stacją roboczą a domeną podstawową nie powiodło się.

lub

Baza danych zabezpieczeń na serwerze nie ma konta komputera dla relacji zaufania tej stacji roboczej.

 

 

Występowanie: systemy Windows Xp, Vista, 7, 8 podpięte do domeny lokalnej

Przyczyna: prawdopodobnie w domenie istnieje już komputer o takiej samej nazwie lub coś wydarzyło się z kontem komputera w bazie domeny

Rozwiązanie: usunięcie komputera z domeny i ponowne do niej podłączenie, dla bezpieczeństwa warto też zmienić jego nazwę.

  1. ponieważ nie można się zalogować na żadne konto domenowe to musimy skorzystać z lokalnego administratora komputera, na które się logujemy.
  2. następnie Start -> prawym w Komputer -> Właściwości
  3. na dole po prawej stronie obok nazwy komputera znajdujemy opcję ‚Zmień ustawienia’ i klikamy
  4. w zakładce ‚Nazwa komputera’ klikamy ‚Zmień’
  5. w polu ‚Nazwa komputera’ wpisujemy nazwę, następnie poniżej zaznaczamy ‚Grupa robocza i wpisujemy nazwę grupy i wszystko zatwierdzamy, restart!

zmiana nazwy komputere

Po restarcie znów wykonujemy kroki 1-5 tym razem jednak wybieramy członkostwo w naszej domenie wpisujemy jej nazwę, poświadczenia w domenie i po kolejnym restarcie logujemy się na swoje stare konto, na którym działaliśmy przed awarią, nic mu się nie powinno stać.

Jeżeli Ci pomogłem udostępnij: Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Pin on Pinterest
Pinterest
0Share on LinkedIn
Linkedin
Print this page
Print
Autor:

Ponad dziesięcioletnie doświadczenie w walce z codziennymi problemami użytkowników komputerów zarówno biznesowych jak i prywatnych.

14 Comments on “Błąd relacji zaufania stacji roboczej – rozwiązanie!
  • Witam
    Aby zasymulować błąd braku zaufania wystarczy zresetować konto komputera w domenie.
    Natomiast aby przywrócić możliwość zalogowania się wygląda, że wystarczy tylko raz zalogować się lokalnie do komputera, w moim przypadku było to lokalne konto użytkownika z grupy administratorzy.
    Klient to Win 8.1, kontroler domeny na Win 2008 R2.
    Pozdrawiam

    • Na Win 8 ani 8.1 nie miałem jeszcze takiego przypadku. Ale kilkukrotnie sprawdzałem na wcześniejszych systemach i nie było to skuteczne. Chociaż następnym razem jeszcze raz dla pewności sprawdzę i dam znać o efektach.
      Dzięki za informacje.

  • A co w przypadku gdy nawet konto lokalne administratora jest zablokwane, i zalogowac lokalnie sie nie da?

      • na przyklad wtedy logujesz się na konto domenowe(którym się już logowałeś wcześniej na tym kompie) z odpiętym kablem sieciowym, nie bedzie błędu relacji zaufania bo nie ma połączenia z serwerem.

  • Logujesz się na konto domenowe(którym się już logowałeś wcześniej na tym kompie) z odpiętym kablem sieciowym, nie bedzie błędu relacji zaufania bo nie ma połączenia z serwerem.
    Podłączasz kabel sieciowy.
    Przechodzisz do zakładki Właściwości odłączasz komputer od domeny. NIE RESTARTUJEMY .
    Podłączamy jeszcze raz do domeny hasłami logowania. Restart i powinno być okej.

  • Można też wyłączyć połączenie sieciowe – dla leniwych – co się nie chcą schylać do kabla

    • Przecież nie odłączyć połączenia sieciowego bez zalogowania. Odpięcie kabla sieciowego to jedyny sposób.

  • Niestety odłączenia kabla nic nie pomaga – „brak bazy danych dla relacji zaufania” – Windows 7 a konto lokalne nie ma pełnych uprawnień. Wyrzucenie komputera z domeny nic nie pomaga, mało tego ponowne dodanie tego komputera nawet pod inna nazwą i podanie ID też nie pomaga a ping działa tylko w stronę stacja – Serwer a odwrotnie nie.. Może jakieś pomysły?

  • U mnie ten problem wystepuje u użytkowników łączących się do sieci firmowej za pomocą VPN. Wyrzucenie i dodanie ponowne do domeny rozwiązuje problem ale na pół dnia. Generalnie wystarczy reset komputera, ale po zablokowaniu konta znowu nie można się zalogować. Ma ktoś pomysłjak to rozwiązać

Dodaj komentarz

Przeczytaj poprzedni wpis:
Brak litery „ś” w komputerze HP – rozwiązanie!

  Z serii : Z ŻYCIA WZIĘTE, odcinek pierwszy, premierowy, o tytule 'Ś jak HP'! Czyli o tym jak poradzić...

Zamknij