Tekst alternatywny

Błąd relacji zaufania stacji roboczej – rozwiązanie!

Napisano 30 kwietnia 2014 | 10 komentarzy

trust me

 

Z serii : Z ŻYCIA WZIĘTE, odcinek drugi, o tytule ‚Zaufaj mi’! Czyli o problemy z relacją zaufania między komputerem a domeną.

 

 

 

Problem: przy próbie zalogowania się do systemu pojawiają się komunikaty:

 

Relacje zaufania między tą stacją roboczą a domeną podstawową nie powiodło się.

lub

Baza danych zabezpieczeń na serwerze nie ma konta komputera dla relacji zaufania tej stacji roboczej.

 

 

Występowanie: systemy Windows Xp, Vista, 7, 8 podpięte do domeny lokalnej

Przyczyna: prawdopodobnie w domenie istnieje już komputer o takiej samej nazwie lub coś wydarzyło się z kontem komputera w bazie domeny

Rozwiązanie: usunięcie komputera z domeny i ponowne do niej podłączenie, dla bezpieczeństwa warto też zmienić jego nazwę.

  1. ponieważ nie można się zalogować na żadne konto domenowe to musimy skorzystać z lokalnego administratora komputera, na które się logujemy.
  2. następnie Start -> prawym w Komputer -> Właściwości
  3. na dole po prawej stronie obok nazwy komputera znajdujemy opcję ‚Zmień ustawienia’ i klikamy
  4. w zakładce ‚Nazwa komputera’ klikamy ‚Zmień’
  5. w polu ‚Nazwa komputera’ wpisujemy nazwę, następnie poniżej zaznaczamy ‚Grupa robocza i wpisujemy nazwę grupy i wszystko zatwierdzamy, restart!

zmiana nazwy komputere

Po restarcie znów wykonujemy kroki 1-5 tym razem jednak wybieramy członkostwo w naszej domenie wpisujemy jej nazwę, poświadczenia w domenie i po kolejnym restarcie logujemy się na swoje stare konto, na którym działaliśmy przed awarią, nic mu się nie powinno stać.

Jeżeli Ci pomogłem udostępnij: Share on Facebook3Share on Google+0Tweet about this on TwitterPin on Pinterest1Share on LinkedIn0Print this page
Autor:

Ponad dziesięcioletnie doświadczenie w walce z codziennymi problemami użytkowników komputerów zarówno biznesowych jak i prywatnych.

10 Comments on “Błąd relacji zaufania stacji roboczej – rozwiązanie!
  • Witam
    Aby zasymulować błąd braku zaufania wystarczy zresetować konto komputera w domenie.
    Natomiast aby przywrócić możliwość zalogowania się wygląda, że wystarczy tylko raz zalogować się lokalnie do komputera, w moim przypadku było to lokalne konto użytkownika z grupy administratorzy.
    Klient to Win 8.1, kontroler domeny na Win 2008 R2.
    Pozdrawiam

    • Na Win 8 ani 8.1 nie miałem jeszcze takiego przypadku. Ale kilkukrotnie sprawdzałem na wcześniejszych systemach i nie było to skuteczne. Chociaż następnym razem jeszcze raz dla pewności sprawdzę i dam znać o efektach.
      Dzięki za informacje.

  • A co w przypadku gdy nawet konto lokalne administratora jest zablokwane, i zalogowac lokalnie sie nie da?

      • na przyklad wtedy logujesz się na konto domenowe(którym się już logowałeś wcześniej na tym kompie) z odpiętym kablem sieciowym, nie bedzie błędu relacji zaufania bo nie ma połączenia z serwerem.

  • Logujesz się na konto domenowe(którym się już logowałeś wcześniej na tym kompie) z odpiętym kablem sieciowym, nie bedzie błędu relacji zaufania bo nie ma połączenia z serwerem.
    Podłączasz kabel sieciowy.
    Przechodzisz do zakładki Właściwości odłączasz komputer od domeny. NIE RESTARTUJEMY .
    Podłączamy jeszcze raz do domeny hasłami logowania. Restart i powinno być okej.

Dodaj komentarz

Przeczytaj poprzedni wpis:
Brak litery „ś” w komputerze HP – rozwiązanie!

  Z serii : Z ŻYCIA WZIĘTE, odcinek pierwszy, premierowy, o tytule 'Ś jak HP'! Czyli o tym jak poradzić...

Zamknij