Brak wyników wyszukiwania w Outlook 2016.
Brak wyników wyszukiwania w Outlook 2016. Wyszukiwanie w Outlook 2016 pokazuje „Brak wyników”. W tym krótkim artykule pokażę jak rozwiązać ten irytujący problem.
Brak wyników wyszukiwania w Outlook 2016. Masakra, przy jakiejkolwiek próbie wyszukiwania w Outlook nie dostajemy żadnych wyników – za każdym razem brak wyników. Mocno irytujące. Jednak w kilku prostych krokach możemy sobie oszczędzić dalszych frustracji.
Winę ponosi sam Outlook, a raczej jego wersja (aktualizacja całego pakietu Office) i nie da się jej naprawić. Nie pomaga reindeksacja, scanpst (naprawa pliku pst), restart usług i innego tego typu sztuczki. Musimy sięgnąć do bardziej drastycznej metody, czyli cofnąć swoją wersję Office do takiej w której wyszukiwanie działało. Kiedy wyjdzie aktualizacja w której problem zostanie naprawiony….. nie wiadomo.
Brak wyników wyszukiwania w Outlook 2016 – rozwiązanie!!!
Pierwszy krok który musimy wykonać to wyłączenie aktualizacji pakietu Office (coby nam problem nie wrócił kolejnego dnia). Uruchamiamy zatem Word lub Excel, w menu klikamy w „PLIK”, a następnie „KONTO”
Wybieramy „OPCJE AKTUALIZACJI” i z rozwijanego menu „WYŁĄCZ AKTUALIZACJE”
Kolejny krok to uruchomienie wiersza poleceń w trybie administratora. Możemy zrobić to na dwa sposoby: naciskając jednocześnie przyciski Windows+x lub klikając prawym przyciskiem myszy w przycisk START windows (w windows 10 jest to znaczek windows w lewym dolnym roku ekranu).
Wybieramy „Wiersz poleceń (administrator)”.
Następnie w okno poleceń wklejamy dwie komendy (po każdej naciskamy ENTER). Pierwsza przenosiny nas do odpowiedniego katalogu:
cd %programfiles%\Common Files\Microsoft Shared\ClickToRun
Druga komenda wykona obniżenie wersji Office (do zadanej wersji w której nie występuje problem z wyszukiwaniem):
officec2rclient.exe /update user updatetoversion=16.0.7668.2074
Po wykonaniu tego polecenia ukaże nam się małe okienko informujące o aktualizacji. Czekamy do momentu w którym zniknie, konieczne będzie zamknięcie wszystkich aplikacji wchodzących w skład pakietu.
Po kilkunasty minutach od zniknięcia powyższego komunikatu powinny nam się pojawiać w Outlooku wyniki wyszukiwania. Rozwiązanie to zostało sprawdzone w kilku różnych przypadkach. Wszędzie był Office 2016 wraz w Windowsem 10.
Dla pewności możemy także po całej operacji odbudować indeks, może to jednak sporo trwać przy dużej ilości wiadomości. Kolejne kroki:
Odbudowa indeksu (niekonieczna).
Uruchamiamy „Opcje indeksowania” (klikamy Start i wpisujemy „indeks”):
Następnie „Zaawansowane”…
… „Odbuduj”…
… na koniec wszystko zatwierdzamy.
Tak jak głosi komunikat… może to trochę potrwać.
Powodzenia!!!
Rozwiązanie nie zawsze się sprawdza, na kilku komputerach gdzie wcześniej były problemy z wyszukiwaniem „wersja 8201.2102” po downgrade problem nadal wystepuje
Dzięki za ten artykuł. Taki sam problem występuję po ostatniej aktualizacji Office 2013. Sposób naprawy będzie taki sam jak tutaj tylko zmienia się ścieżka do katalogu:
cd C:\Program Files\Microsoft Office 15\ClientX64
a następnie trzeba wywołać komendę
officec2rclient.exe /update user updatetoversion=15.0.4927.1002
Oczywiście wszystko w wierszu poleceń z uprawnieniami administratora.
Pięknie fajnie, Outlook zaczął wyszukiwać maile ale za to Word i Excel nie chcą się odpalić po takiej operacji błąd:
„Wystąpił błąd podczas wysyłania polecenia do programu”.
Nie zdarzyło mi się, ale prawdopodobnie pomoże naprawa pakietu. Wchodzisz w Panel Sterowania -> Programy i funkcje -> znajdujesz Office i wybierasz zmień. Sprobuj pierwszej naprawy a potem drugiej. Po drugiej może byćkonieczna ponowna aktywacja.
Szybka naprawa pakietu nie pomaga. Druga naprawa pakietu przy okazji aktualizuje Office do niechcianej wersji 16.0.8229.2073, mimo, że wcześniej aktualizacje zostały wyłączone. Jeśli uruchomię pakiet na innym koncie to działa.
Na Windows 7 ten numer z obniżeniem wersji pakietu przechodzi bez problemu, niestety na Windows 10 jak widać już nie bardzo.
No to przykro, że nie pomogło ;( Może inna przyczyna ?