Logowanie usługi profilów użytkowników nie powiodło się.
Czasami w czasie logowania do Windowsa naszym oczom ukazuje się piękny komunikat „Logowanie usługi profilów użytkowników nie powiodło się. Nie można załadować profilu użytkownika” i zostaje załadowany profil tymczasowy. Brak skrótów, dokumentów może przerazić, ale spokojnie w ciągu kilku minut możemy profil odzyskać.
Logowanie usługi profilów użytkowników nie powiodło się. Nie można załadować profilu użytkownika.
Po pierwsze i najważniejsze nie należy wpadać w panikę, wszystkie wasze pliki są bezpieczne na komputerze, należy tylko odzyskać nad nimi kontrolę. Sposób postępowania, który prezentuje jest skuteczny w większości przypadków i trzeba go zawsze na początku wypróbować. Jeśli nie odniesie skutku pozostaje nam założenie nowego profilu i kopiowanie danych.
Konieczne jest dostanie się do rejestru danego komputera, dlatego musimy zalogować się na jakieś inne konto z uprawnieniami lub ewentualnie w trybie awaryjnym.
Uruchamiamy edytor rejestru, czyli start->wpisujemy regedit-> enter, można też win+r->wpisujemy regedit->enter. Rozwijając kolejne gałęzie drzewka należy odszukać:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\ProfileList
Każdy klucz wewnątrz ‚ProfileList’ określa jeden profil użytkownika. Poszukiwany przez nas profil powinien występować na tej liście dwa razy, w tym raz z rozszerzeniem .bak na końcu.
Możemy się upewnić czy to jest na pewno nasz profil, jeśli po lewej stronie zaznaczymy klucz z rozszerzeniem .bak (2) to po prawej stronie w kluczu oznaczonym ‚ProfileImagePath’ powinna być pełna ścieżka do folderu na dysku twardym, w którym znajduje się nasz profil. Ostatni katalog to po prostu nasza nazwa logowania.
Musimy zmienić zmienić nazwę profilu bez rozszerzenia .bak (1) na jakąś inną w związku z tym klikamy na nim prawym przyciskiem myszy i wybieramy ‚Zmień nazwę’, na końcu dopisujemy np.: .old. Następnie zmieniamy nazwę klucza z dopiskiem .bak (2) tak aby te cztery ostatnie znaki (.bak) usunąć.
Na powyższym zdjęciu widać, że zostały zamienione nazwy.
Będąc na kluczu z którego usuneliśmy dopisek .bak (2) musimy jeszcze przeedytować dwa klucze po prawej stronie, robimy to poprzez dwukrotne kliknięcie. Pierwszy to ‚RefCount’, w polu wartości wpisujemy zero i zatwierdzamy.
Następnie robimy to samo z kluczem ‚State’, także wstawiając zero.
Zamykamy edytor rejestru i restartujemy komputer. Jeśli wszystko się powidło to po logowaniu powinniście zobaczyć swój pulpit i dokumenty. Jeśli nie to pozostaje założenie nowego profilu i kopiowanie do niego plików.
Powodzenia.
Jest napisane zmień nazwę np. na .old a na zdjęciu zmieniono na .bak. To jak ma być? 🙂
Proces jest trój-etapowy, masz dwa wpisy którym musisz wzajemnie zmienić nazwy. W związku z czym musisz mieć trzecią – i tu wykorzystujesz nasze .old.
Brakuje zdania, że trzeba .old zmienić w 3 etapie na .bak
Poza tym wszystko super – właśnie odzyskałem dostęp do swojego kompa – wielkie dzięki!!
DZIAŁA!!!!! Dzięki wielkie!!!!
Wszystko fajnie tylko jak to zrobić gdy nie ma się innego konta z którego można by się zalogować a wejście w tryb awaryjny wymaga zmiany w trybie uruchamiania w ustawieniach systemu do którego nie mamy dostępu.
Mi udało się zrobić to w następny sposób. Spróbowałem uruchomić emergency mode z cmd – słabo włączał się, więc w okienku logowania wcisnąłem CTRL+ALT+DEL, po czym wybrałem menedżer zadań, w ten moment pokazała mi się konsola, w której już wpisałem regedit a dalej już zgodnie z tym artykułem.
ja nie mogę zmienić nazwy na .old ;c
U mnie zdarzenie to nastąpiło przy zaniku zasilania w czasie wylogowywanie się. Mam tylko konto administratora, a tryb awaryjny wcześniej i teraz nie działa. Jakim programem ( z płyty botowalnej) mógłbym zmienić nazwę tych kluczy? Próbowałem narzędziami Lazasoft i Theorshare, ale po uruchomieniu edycji rejestru nie maja w menu zmiany nazwy klucza.
u mnie podziałało;**
Wszystko wspaniale, ale problem pojawia się u mnie po założeniu nowego konta – do którego nie można się zalogować. W kluczach rejestru wg podanej ścieżki nie ma takiego użytkownika a co dopiero dwóch gałęzi aby zmienić nazwy . Więc co można zrobić ?
Ciekawy przypadek 😉 Niestety nie znam odpowiedzi. Coś głębiej w systemie masz ‚walnięte’ jak na mój gust.
Świetny wpis. Dziękuję. Wszystko teraz działa.
Wszystko działa. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam
Super u mnie się udało dzięki wielkie!
😉
Wowpomogło. Wielkie dzięki
Dzięki u mnie pomogło
Pięknie dziękuję, zadziałało bezbłędnie i szybko.
Supeeer! Dzieki!
Agron! Fantastyczny opis! Z duszą na ramieniu zrobiłem wg twoich wskazówek powyżej i zadziałało!!! Wielkie dzięki!!!
Dziękuję!
Działa. Dzięki wielkie !!!
Zadziałało pięknie. Dziękuję za uratowanie mnie przed zawałem
Cudownie!!! Dzięki wielkie za pomoc. Żyję!!!
Działa WIELKIE DZIĘKI HUH
Zadziałało dziękuję
Dziękuje pomogło tylko wczytuje strasznie długo pulpit
Wielkie dzięki!!! Wybawco! Bardzo mądry człowiek należy go słuchać.
ja też nie mogę zmienić nazwy wszystkich kluczy, ponieważ nie mam uprawnień 🙁
proszę mi jeszcze raz wytłumaczyć na temat zmianę nazwy kluczy?
dobrze rozumiem: ja mam 2 profile: administratora (na który nie mogę się dostać) i gościa
i na profilu gość zmieniam nazwy
tak mam to poprzestawiać, żeby z gościa zrobił się administrator
teraz mam:
klucz z rozszerzeniem .bak – profil administratora
klucz bez rozszerzenia – User/TEMP
klucz inny nr – profil gościa
jak coś pokręcę to co może się stać?
u mnie brak klucza RefCount…
Jestę informatykę 🙂 teraz dziala bez zarzutu. Dzieki wielkie
Bardzo przydatna porada! W oparciu o nią właśnie pomogłem przywrócić profil koledze z Irlandii – przez telefon 🙂
Wielkie brawa za skuteczną radę i jasny przekaz! Zadziałało u mnie bez problemu 🙂
Ekstra, bardzo Ci dziękuję
Nie mogę zmienić nazwy?Błąd przy zmianie nazwy klucza
Super. Dzięki Wielkie. Działa